Schabrakdilemma

2012-02-06 @ 08:41:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Jag vet verkligen inte vilken storlek jag ska ha på schabraken till Bull. Det finns tydligen nästan inga schabrak som görs i cob utan det är full och ponny som jag har att välja mellan. Full blir lite för stort medan ponny är alldeles för litet.. Sedan varierar storlekarna från schabrak till schabrak också. John Whitaker schabraket i sammet som jag har tillexempel är mindre i storlekarna och då passar full jättebra, medan ett annat fullschabrak jag köpte var alldeles för stort.

Det känns lite jobbigt att behöva testa alla schabraken och lämna tillbaka dem om de inte passar.
Ni med D-ponny, hur gör ni med schabraken? Köper ni full eller ponny?


JW schabraket som sitter jättebra på ryggen på Bull!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag köper alltid full oavsett vilken modell jag är ute efter :) har dponny.

2012-02-06 @ 09:01:41
Postat av: Emma

Snyggare med för stora schabrak än för små enligt mig :) Kolla på HV-polo stl full, dom tycker iaf jag är för små för att passa stor häst och dom har mycket snyggt!

2012-02-06 @ 09:43:53
URL: http://xoffbeat.blogg.se/
Postat av: jennie

snyggare med förstora schabrak än för små :)

2012-02-06 @ 15:37:49
URL: http://jenniennyborg.devote.se
Postat av: Siri

håller också med om att stora schabrak är snyggare än för små! :)

2012-02-06 @ 18:07:05
Postat av: Natalja

Jag hade kört på full! :)

Hillbillys sadel är ganska "liten", så kan ha både ponny och full-schabrak, men tkr det är snyggare och bättre med för stora än för små! har man bra kvalites-schabrak så ligger dom ju oftast väldigt bra under sadeln också! :)

2012-02-06 @ 20:35:16
URL: http://ltotheove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback