Mjukgörande

2012-02-21 @ 20:04:10 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Flechen fick gå ett lugn och mjukgörande pass på banan idag för att mjuka upp kroppen lite och komma igång igen då han vilat ganska mycket denna veckan då jag var i fjällen. Jobbade med mycket växling mellan rakt och böjtspår blandat med lite skänkelvikningar. Han var väldigt fin i skritten men lite stelare och motvilligare i traven. Galopperade något varv bara för att han skulle få röra på sig men krävde inget speciellt då jag inte vill anstränga min axel i onödan!

Har saknat att rida honom något sjukt och nu längtar jag bara efter att få komma igång med hoppningen också! För det finns verkligen inget bättre än att hoppa Flechen, vi älskar det båda två ♥


Finaste killen på jorden♥


Kommentarer
Postat av: alva

Haha fyfan jag dör när jag hoppar 70 och uppåt, tips hehe? ;););) Nej, men det är rätt tråkigt att inte kunna hopptävla och så.

Vet känslan att äntligen få rida, jag fick rida min förra foderponny idag efter att inte ridit henne sedan september 2011, min nuvarande är halt så inte ridit på ett par veckor nu heller. Härlig känsla att få skutta upp igen då lixom! :D

2012-02-21 @ 23:20:08
URL: http://alvadrommar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback