Ilandsproblem

2012-02-13 @ 18:47:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Det är mycket som är krångligt i stallet just nu, pågrundav kylan. Vattenkopparna har frusit och Bull välter bara ut sin vattenhink på natten. Dessutom är det inte ens någon idé att ställa ut vatten i hagen då det fryser ända ner till botten bara över natten, så han har ändå inget vatten att dricka när han kommer ut på morgonen.

Något som försenar min planering är att mocka boxen. Jag har då aldrig mockat en hästs box som skiter så mycket som Bull.. Och inte nog med det så sprider han ut det och "gömmer" det överallt så det tar en halv evighet att mocka ur boxen. Jag skulle också vilja mocka hagen då den inte är allt för fräsch men det är stenhårt och går inte att få loss, så den idén sprack. Allt detta plus att jag inte kan spänna sadelgjorden (ibland går det, ibland inte)..

Men men, det är helt klart värt allt slit när man får ha egen ponny!

Busponnyn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback