Tävlingsdagen

2012-08-25 @ 17:14:29 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
LD
I Förklassen hoppade jag alltså LD, 80 cm vilket kändes töntigt lågt men kände ändå att det var bra eftersom han inte riktigt var sig själv förra helgen. Efter en lite kaosartad framhoppning gick jag in på banan och nollade, hur lugnt och bra som helst med en bra känsla. Banan var väldigt liten så blev lite tokiga svängar ibland men vi kom rätt på hindren och skuttade över utan problem.
 
LC - Lagklassen
Fick mycket bättre språng på framhoppningen denna gången och det kändes bra inför att komma in på banan även om det blev lite kaos även denna gång eftersom vissa tydligen inte kan korrekta ridhusregler. Väl inne på banan försökte jag få upp ett bra tempo innan första hindret men han lyssnade inte riktigt, som om han var koncentrerad på något helt annat, och vi kom därför i undertempo på första och fick ett stopp. Sedan gick resten av banan helt okej men sista hindret nitade han på tills vi var uteslutna. Han har aldrig ens haft tendens att stanna på tävling men nu bannemej, två helger i rad. Om det hade varit individuellt hade jag tagit det bättre men nu när jag sumpat för ett lag var jag riktigt arg på mig själv.
 
Tyvärr blev det inga bilder idag men film kommer senare!

Hanna sa igår att det kan vara så att han testar mig nu, vilket jag inte ens haft en tanke på. Men det är mycket möjligt att det är så eftersom han aldrig brukar stanna och dessutom inte vill jobba i dressyren när jag rider. Vi får se hur länge denna "test-period" håller på men jag måste erkänna att jag tycker att den var lite otajmad, i början av denna tävlingssäsongen när vi just ska tävla div 2. På tisdag är det hoppträning som gäller så vi får se hur det går då, det gick ju faktiskt otroligt bra senast jag hoppade hemma med Frida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback