Patrik Kittel - djurplågare?

2012-08-12 @ 11:04:00 | Rebecka • Åsikter | © DailyHorses 2013
Det var en anonym som ville att jag skulle skriva detta inlägget!
 
 
När dessa bilder på Patrik Kittel och Scandic läckte ut över internet väckte det mycket uppmärksamhet. Vissa börjar dömma direkt, kallar Patrik djurplågare och spottar ut sina åsikter på internet. Andra försvarar honom, pratar om ögonblicksbilder och en överladdad Scandic under en av uppvärmningarna under OS.
 
Jag vill inte uttala mig om detta och vad jag tycker för det jag sett är ett par bilder som mycket väl kan vara ögonblicksbilder. Jag kommer inte tro att Patrik med flit vill rida rollkür på Scandic förrän jag har sett det med egna ögon eftersom jag inte tycker det är rättvist att dömma innan man har sett allt som ligger bakom bilderna. Media är bra på att få de där ögonblicksbilderna som är till för- eller nackdel för idrottaren i detta fallet, och jag hoppas (för svensk ridsports skull) att det är så det ligger till.
 
Jag ser upp till Patrik Kittel och hans ridning och jag tycker att Scandic är så otroligt snygg. Så kommer jag fortsätta tycka tills jag sett motsatsen med egna ögon, inte på film och inte på bilder. Jag dömmer inte innan jag vet hur det ligger till och innan jag har sett det med egna ögon!

/ Rebecka

Kommentarer
Postat av: Anonym

Rollkur heter det;)

2012-08-12 @ 12:32:40
Postat av: RebeccaV-allroundryttare och hobbyfotograf

Håller med dig!! Han säger dessutom att när dessa bilderna var tagna så busade scandic, det väljer man själv vad man vill tro men enligt dessa ögonblicksbilder tycker jag att det ser ut så! jag menar, han ser ju inte direkt ut att vara hård i handen precis! Men jag håller verkligen med, man ska inte dömma innan man sett det själv! :)

2012-08-12 @ 12:53:52
URL: http://allroundhasten.blogg.se
Postat av: Sanna

Sanna det finns en film på yotube som inte är från detta tillfälle ca 4-5 min när han också rider så här på en framridning :S

2012-08-12 @ 14:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback