Fler svar

2012-04-07 @ 15:40:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Är du rädd för något - isåfall vad?
Jag är rädd för kor då de jagade mig en gång och jag tycker de är opålitliga då jag inte förstår mig på dem, så korna får hålla sig på avstånd! Även spindlar tycker jag är grymt läskigt!

Är du rädd för något inom ridningen?
Egentligen inte men ibland kan jag tycka att det är obehagligt att hoppa fasta naturhinder ifall det skulle hända någonting. Men jag är inte rädd för att trilla av som många andra är, jag har gjort det så många gånger att jag måste ha skaffat mig en speciell fallteknik då jag nästan aldrig slår mig när jag ramlar av längre ;)

Sega/Pigga hästar?
Det beror helt på men hellre en pigg häst som lyssnar tillbaka än en slö som inte lyssnar framåt!

Lindor/benskydd?
Lindor är snyggare men använder nästan bara benskydd då det går snabbast och jag är för lat för att linda varje gång jag ska rida ;)

Sadel/Barbacka?

Jag älskar verkligen att rida barbacka om ni inte har märkt det, tycker det är jätte mysigt och jag får en annan inverkan på hästarna utan sadel. Men det är klart att det är anorlunda med sadel. Jag gillar båda två beroende på vad det är för häst och vad jag ska göra :)

Chaps/Helskodda ridbyxor?
Antar att du menar långa chaps i typ skin? Nej det är vekrligen inte min stil då föredrar jag helskodda ridbyxor!

Färre märkeskläder/Fler "billigare" kläder?

Beror på vilket som är snyggast ;) Men oftast är märkeskläderna snyggare så har nog hellre fler märkeskläder och tvättar ofta ;

Storhäst/Ponny?
Åh jag älskar verkligen att rida ponny och vill ta tillvara på de sista år jag har kvar nu. Men det är klart att det ger mer att rida storhäst även om jag alltid kommer tycka ponnysarna är roligast och bäst!

Shabrak/Vojlock?
Schabrak!

Vad är det bästa med ridning?
Samspelet mellan häst och ryttare! Att jag med så små hjälper kan få ett så stort djur att göra som jag vill, grymt mäktigt om man tänker efter!

Hur högt tävlar du med Boy & Sunny?
Boy tävlar jag på lokalnivå upp till LC +5 alltså 95cm. Sanni har tävlar upp till LC (90cm) på klubbnivå och LD+5 (85cm) på Lokalnivå!

Hur ofta tävlar du?
Ca en gång i månaden beroende på hur tävlingarna och vilken säsong det är. Men ridskoleponnysarna går ca en gång i månaden och sedan är det ju Felchen också som tävlar lite då och då än så länge ;)

Vilka bloggar läser du?

Oj, jag läser lite olika faktiskt. Brukar titta in på er läsares bloggar med jämna mellanrum och försöker att lämna en kommentar här och var men de bloggar som jag följer dagligen är:
http://pontuslidsell.blogg.se/
http://lamiamichelle.se/
http://moajonsson.blogg.se/
http://fannykargede.blogg.se/

och några till samt mina kompisarna bloggar och så!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback