Dagens stjärna!

2012-04-29 @ 20:44:16 | Hanna • Tävling | © DailyHorses 2013
Dagens stjärna var helt klart Flechen! Efter mina andra inte helt bra rundor så var det riktigt riktigt skönt att få hoppa upp på min läromästare som jag verkligen kände mig som hemma på!
Han var så himla lugn och fin på framridningen och var riktigt mjuk och fin i sidorna, en riktig dröm att rida på!

90cm
Hoppade inte fram jätte mycket då han skötte sig så himla bra. Tog något lite lägre på både oxern och räcket och sedan ett språng på varje hinder när de låg på 90. Behövdes verkligen inte mer än så. Väl inne på banan var han pigg och ville iväg men han lyssnade ändå på mig och satte sig fint på rumpan och bromsade upp sig! Hoppade hela banan och även omhoppningen utan några som helst problem och han tog det som ingenting alls. Red inga snäva svängar men han är ganska storgalopperad så det ledde till en vinst!

1m
Flechen lika cool som i förra klassen. Just det att han bjöd fint på hindren, hoppade, landade och väntade på vad jag sa att han skulle gör här näst. I vänliga fall gasar han bara på och gör vad han tror är bäst. Men idag var han verkligen så himla fin och hade jag velat hade jag kunnat göra halt imellan hindren. Så lyhörd och fin var han! Satsade ingenting i denna klassen heller och red en lite väl lång väg till ett hinder i omhoppningen då Flechen skulle ha chansen att rätta galoppen och ändå komma rätt på hindret. Slutade ändå på en andra plats på min fina fina kille♥

Han har inte tävlat sedan i Oktober och denna säsongen börjar inte annat än kanon bra!




Kommentarer
Postat av: Hanna

Grattis!

2012-05-01 @ 17:29:58
URL: http://dressyrfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback