Inget lyckat ridpass

2011-09-16 @ 20:41:03 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Hade Sune på markarbetet idag och vi red ute i paddocken. Sune spänner sig alltid när man är ute i paddocken och det märktes i både traven och galoppen. I skritten ville han inte ta ett ordentligt stöd utan knäckte bara av nacken och jag hade inte mycket i handen direkt. Sedan i traven drar han upp huvudet, spänner underhalsen och slänger bara upp huvudet ännu mer när man försöker få ett stöd i munnen.

I galopparbetet gick han inte heller bra och var inte särskillt koncentrerad på vad han skulle göra. Jag fick ta tillbaka honom flera gånger för att han bara slängtravade iväg när jag skulle fatta galopp. Galoppen sedan var han bara pigg och uppåt och inget stöd fick jag då heller och när jag skulle sakta av dök han ner och slängtravade om jag inte var tillräckligt uppe med handen och tillbaka med överlivet.

När vi skrittade lite på slutet lossnade endel iallafall och han tog lite stöd och jobbade lite med bakbenen, men det var det jag fick nöja mig med idag. Vi har inte riktigt hittat formen överhuvudtaget denna terminen och den enda gången som gått bra när jag ridit honom sedan ridskolan började var på tävlingen i lördags!


Första gången jag red Sune efter sommarlovet så var han superfin!
Om det kunde gå lika bra nu som då bara..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback