Sadlar

2011-11-18 @ 22:09:53 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Vi kollade på en film på teorin som jag aldrig sett innan. Den handlade om hur viktigt det är med sadeln för hästen, att den ligger rätt och att den verkligen passar hästen. Det var faktiskt intressant och bra fakta om hur hästen är uppbyggd och hur sadeln ska vara för att störa hästen så lite som möjligt i ridningen.


De tog också upp olika sorters sadlar och vad som skillde de åt. Jag börjar fundera på om vilken sorts sadel jag skulle köpa till min blivande häst (om inte en sadel följer med såklart). Allround eller hopp.


Kommentarer
Postat av: Amelia

Sv. Ja , jag tyckte också den var skitbra^^ Längtar verkligen tills del 2 kommer ;)

2011-11-19 @ 09:22:27
URL: http://varmbloden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback