Dålig ridning

2011-11-26 @ 07:41:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Hade boy igår på dressyrträningen och det gick verkligen inte bra någonstans! Det är i sånna stunder jag skulle ge vad som helst för att få sitta på sannis runda mjuka rygg barbacka och bara lulla runt i skogen istället!

Fick verkligen ingen bra känsla då han var stirrig, stel, ovillig och gick emot mina skänklar. Kändes ganska okej till en början men sen blev det mest pannkaka av alltihop tycker jag. Fick inte med mig honom på 10 meters volterna och i galoppen blev han bara framtung och sprang som en dåre så jag kom aldrig till ridning utan åkte mest häst kändes det som. Andra som tittade på säger att det såg bra ut men det kändes verkligen inte så.

Absolut ett utav de sämsta ridpass jag haft på väldigt länge, har iofs inte ridit honom i markarbete på rätt länge men ändå. Riktigt såhär hemskt hade jag inte trott att det skulle bli. Kan bli en VÄLDIGT intressant klubbdressyr nästa helg där jag kan lova att jag är väldigt nöjd om vi ens får 5or på protokollet.


Hoppning är mer vår grejj om man säger så..

Galet vad jag saknar att trimma på Sanni just nu, hennes mjuka steg och mjuka stöd och framför allt att hon är så sammarbetsvillig allt som oftast och vill göra rätt. Det är mer än man kan säga om Boy igår faktiskt, stel som en pinne och vägrar sammarbeta. Om jag någonsin mer ska tävla dressyr får det nog bli på henne även om det inte kommer gå bra, det spelar ingen roll för i mina ögon är hon världens bästaste och finaste ponny och kommer alltid vara det ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback