Några hästar genom tiderna

2011-05-25 @ 09:10:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Tänkte skriva lite om alla de hästar som har passerat i mitt liv hitills, det är ju några stycken så jag tar bara dem som har betydit något extra för mig under en tid.
Så vi börjar väl bakifrån med de hästar som fortfarande finns i mitt liv♥

Fleche Gallant
Som ni redan känner till ganska så bra, men drar lite basic om honom ändå bara för att han är bäst♥
Han är en varmblodstravare som är omskolad till rid och hopphäst. Går 1.10 hoppningar utan större problem och kan det mesta inom markarbetet. Jag har ridit och tagit hand om honom i lite mer än ett år nu tror jag och det har varit den bästa tiden i mitt liv. Vi har även varit ute och börjat tävla så smått tillsammans♥





Sunshine Sandy Hill
Även kallad Sanni. En ridskolehäst som jag hjälpt till att rida in i verksamheten tillsammans med Sanna(Fleches ägare). Då hon var helt vild när hon kom och var näst intill oridbar. Det tog ca 4 månader innan hon fick börja komma in i verksamheten så jag red henne en hel del. Hjälpte även till att hoppa in henne och jag föll direkt. Att rida henne kändes helt rätt, som om vi hörde ihop. Och att hon känner igen mig när jag kommer och glatt stoppar ut huvudet genom box dörren och väntar på att jag ska komma och klia henne. Den känslan är obeskrivbar och hon betyder hur mycket som helst för mig. Vi har även påbörjat en liten hoppkarriär ihop då de till en början inte gick så bra men nu på sista tiden har hon verkligen börjat hoppa ordentligt och tycker det är kul! Framtidsplanerna är väl att förhoppningsvis hinna starta några lokala på henne innan jag måste börja rida storhäst!


Min själsfrände♥



Miro
Är en brun D ponny. Det är han som numera är med oss ute och tävlar när vi startar lokala fast då med frida på ryggen. Även honom red jag en hel del när han kom som ny till ridskolan. Till en början var han lite smått galen och bara sprang men efter ett tag lugnade han sig såpass att han började lyssna och blev då mycket fin! Han var som en dröm att rida och han gick över stock och sten om man bad honom. Red honom en hel sommar i skogen bara för att få honom lugn där ute också då han var hyper till en början. Men även där lugnade han ner sig och blev en perfekt skogsmulle häst! Nu tävlar han som sagt Lokala LD och LC med frida med bra resultat!




Raymond
Det är den mest ärliga häst jag någon gång träffat på i hela mitt liv. Den ärligaste och den mest fodhjärtade. Han förändrade mig, även om jag inte märkte det då så förändrade han min syn på livet. Han var en ridskolehäst, och han stod där så länge jag kan minnas tillbaka. Men han blev skadad, om och om igen. Jag var liten då förstod inte så mycket. Jag var överlycklig när jag och min kompis fick börja sätta igång honom igen. Jag red honom hur mycket som helst då. Skrittade ut barbacka i skogen och bara njöt av att få sitta på hans varma runda rygg. Jag anade ingenting, trodde att vi alltid skulle ha varandra. Men tyvärr blev det inte så. En dag när jag kom upp till stallet fanns han inte mer.. Jag kommer aldrig någonsin förlåta ridlärarna för att de inte sa när det skulle ske. Jag han inte säga hejdå till min bästa vän och det kommer jag aldrig någonsin förlåta dem för.
Raymond var verkligen en underbar häst, men inte bara det han var vår vän, en underbar vän som jag saknar varje minut av varje dag och har gjort nu i nästan tre och ett halvt år. Det var den första hästen jag verkligen älskade och jag kommer aldrig någonsin glömma honom, han betydde och betyder så sjukt mycket för mig och kommer alltid göra.


Underbara älskade Raymond, du kommer alltid äga en del av mitt hjärta♥


Jag har tagit hand om och ridit så himla många hästar genom åren att jag inte ens kommer ihåg alla just nu, men det är dessa hästar som har betytt mest för mig och lärt mig mest. Jag har haft ett antal medryttarhästar och sköthästar som jag ridit och tagit handsom men bara under korta perioder.

Nu vet ni lite mer om de hästar som har störst plats i mitt hjärta!♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback