Final

2011-05-01 @ 20:07:42 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag var det final i ridskolecupen och fyra klubbar från Småland skulle mötas för att avgöra vilka som var bästa ridskoleeleverna i Småland.
Det var Oskarshamn Ridklubb, Åseda Ryttarförening, Ljungby Ridklubb och så vår klubb Jönköpings Fältrittklubb som möttes på Theleborgs Ryttarsällskap.

Först var det dressyrryttarna och de som red från vår klubb var Alice på hästen Marabou och Clara på ponnyn Munsboro Tato. Båda red snyggt men Claras häst Tato var lite seg, så det gick inte jätte fort.
Efter en alldeles för seg dressyr var det dags för lunch och sedan hoppningen, där jag red på C-ponnyn Munsboro Chuck och Elvira på hästen Munsboro Chandlier.

Det var en tjej som skulle rida Chuck innan mig och när hon hoppat banan var det min tur att rida fram och hoppa banan. Han hoppade fint ända fram till hinder nummer fem (av sju) där han tvärnitade precis innan. Jag slog i huvudet rätt regält i huvudet på honom, men fortsatte på hindret igen. Han stannade två gånger till, men sedan blev jag lite förbannad på honom och drev på honom ordentligt. Då hoppade han men det spelade inte så stor roll eftersom jag ändå var utesluten. Jag hoppade klart banan och tog sedan in honom i stallet medan huvudet bultade av en extrem huvudverk på grund av smällen.

Det gick riktigt bra för Elvira på Chandlier och när alla hoppat klart och tagit hand om sina hästar samlades vi i ridhuset för prisutdelning. Först var det de individuella priserna och Alice från JFK vann i dressyren (hon har varit med tre gånger och vunnit tre gånger). I hoppningen vann den andra tjejen som red Chuck och Elvira kom tvåa. Två individuella placeringar känns riktigt bra!

När de utnämt Åseda som fyra och Ljungby som trea var det spänt om vem av oss och Oskarshamn som skulle vinna. På grund av att jag inte red ordentligt så hade jag en stark känsla av att vi skulle komma två och jag hade rätt. Oskarshamn vann och vi blev alltså näst bästa ridskolelaget i Småland, vilket inte heller är helt fel!

Det var en ganska lång sammanfattning av dagen, som har varit lång men rolig!

Bilden på Chuck på Theleborgs hemsida gick inte att se på min dator så ni får se en på Claras ypersöta ponny istället:
Munsboro Tato

Förhoppningsvis kommer det snart en film på min ritt, men eftersom jag inte hade kameran med mig så filmade Clara med sin mobil så hon ska skicka den till mig så snart hon kan!


Kommentarer
Postat av: Siri

sjukt söt och fin ponny! vad tycker ni om blå ögon på hästar? :)

2011-05-01 @ 20:30:58
Postat av: Adina

Grattis till andraplatsen! Synd att det inte gick vägen för din del dock, hur känns huvudet nu?

2011-05-01 @ 21:37:41
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback