Hoppningen

2011-06-17 @ 21:45:24 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Det var sista hoppspecial lektionen idag, för denna terminen och självklart fick jag min lilla pärla Sune!
Vi hoppade i det stora ridhuset idag (vi brukar vara i mellanridhuset som det kallas) och fick lite fler variation på bommarna än det vi brukar ha uppe i mellan! Vi hoppade även ett hinder med gröna "borstar" på. Borde varit läskigt för Sune men det gick super (han kollar ju såklart men han vägrade aldrig på dem).

I allmänhet gick det rätt så bra. Han sprang åt sidan en gång på ett hinder men det var för att jag inte ramade in honom ordentligt och då tog han chansen, helt utan anledning. Annars hoppade han väldigt fint, i alla fall första gången vi hoppade banan (som ni kan se på en skiss nedan). Andra gången var han trött och jag hade inte satt igång honom ordentligt innan jag började. Han förstod då inte riktigt vad han skulle göra och han orkade inte riktigt. Det blev konstiga och sega språng på ettan, tvåan och trean innan jag fick göra en stor volt och få igång galoppen på honom ordentligt till fyran! Hindren efter det gick ganska bra utom sista där han inte orkade hålla igång och vi kom fel in. Han pallrade sig över, men jag hoppade det igen och då blev det mycket bättre!

Såhär såg banan ut:


Bilder från hoppningen kommer senare ikväll, eller imorgon! :)


Kommentarer
Postat av: Anna :P

Hoppas det blev någon bra bild! ;)

2011-06-17 @ 21:58:37
Postat av: elin

fin blogg



allt bra med dig ? :)

2011-06-18 @ 01:01:47
URL: http://hestoponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback