Galen häst!

2011-12-08 @ 18:59:46 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Flechen har ju vilat några dagar nu då det inte har funnits några ställen att rida på. Men idag kom jag på att det borde vara fint att rida på stubben nu och det var kanon fint, när vi väl kom dit...
Fleche hade verkligen damp idag, en riktigt monster dag. Det var ju mörkt när vi skulle rida så jag pälsade på oss med både reflextäcke, reflexväst och pannlampa för att vi skulle se någonting över huvudtaget. Dock kom vi inte speiellt långt innan Flechen började krångla och dampa. Han kunde verkligen inte gå på den vanliga stigen för den var livsfarlig idag! Han vände och stegrade och slängde sig och höll på i säkert en kvart innan vi äntligen kom fram till stubben, i vanligafall tar det kanske 4 minuter att skritta dit..
När vi väl var där lugnade han sig en stund och var riktigt fin i traven även om han var galet pigg. Sedan fick han galoppera nån vända över fältet och satan vad det gick kan jag lova och när jag sa att han inte fick springa iväg gick han i sidled, vände och började backa i en väldans fart och höll på o fjantade sig. Vet inte riktigt vad det var för fel på honom idag faktiskt :P Travade lite för att få kontroll på honom igen och sedan tacktade vi hela vägen hem då han inte kunde ta ett enda normalt skritt steg.. Den stigen som tidigare tog 15 minuter tog nu kanske 2...

Som sagt, riktigt störd var han idag men han var ju glad iallafall och det är ju alltid kul ;)


Här var vi och busade idag, bild från förra sommaren :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback