Dressyr på Kuhs

2011-08-10 @ 21:19:55 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Trimmade lite på Kuhs idag och det gick faktiskt helt okej.
Han var som vanligt stel i vänstern men blev lite mjukare efter lite travarbete. Han knäcker gärna av nacken men när man väl anstränger sig och jobbar själv så kan han bli superfin! Han gick riktigt fint (iallafall om man tänker på den tunna till mage som han måste bära med sig..) och det var superjobbigt för mig. Jag orkade inte sitta emot i galoppen och han orkade inte samla upp sig och få en fin och hög galopp heller, men traven och skritten gick bra!

Galoppen får jag träna mer på när både jag och han är i bättre form, kondition och har med muskler!


Hoppas att han snart är i tävlingsform igen.. Men det är svårt att tro när han just nu ser ut ungefär såhär:


Om inte ännu tjockare... :o


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback