Fleche, Sanni och Boy

2011-09-16 @ 12:55:34 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Fleche Gallant:
Fleche är en varmblodig föredetta travare som nu är omskolad till rid och hopphäst. Ha ägs av min kompis Sanna som just för tillfället bor och pluggar i Lund. Eftersom Flechen vantrivdes nere i skåne så fick han flytta hem till Jönköping och till mig för att bli nöjd igen. Så nu har jag honom nästan som min egen och jag har hand om honom så mycket jag vill och både tränar och tävlar så smått med honom. Än så länge har vi bara startat en tävling ihop, men han har tävlat mängder med Sanna upp till 1.10, dock inte högre då Sanna fegar ur ;)
Flechen är nu 14 år och världens bästa läromästare som har lärt och lär mig fortfarande massor :D



Sunshine Sandy Hill:
Sanni som hon kallas är en ridskolehäst som står på Jönköpingsfältrittklubb. Hon är född 2000 och är alltså 11 år gammal. Hon är en ren rasig appalosa och en riktig surkärring. Trotts det så finns det någonting med henne som jag älskar. Hon är speciell för mig, på ett sätt som de flesta inte förstår sig på. När hon först kom till ridskolan var hon nästintill oinriden och kunde ingenting, hon la bara tungan över bettet och demostrerade så fort man skulle be henne om någonting. Det tog Sanna 3 månader att få henne ridbar, efter det fick jag rida henne i lite mer än en månad innan hon var redo för ridskoleverksamheten. Under dessa månader skapade jag ett speciellt band med henne och hon är väldigt speciell för mig. Har jobbat mycket med henne och nu är hon äntligen nästan normal igen och vi har så smått börja tävla lite i hoppning :)



Boy:
Även han är en ridskoleponny på ridskolan. Började tävla lokalhoppningar på honom för några år sedan då han är den perfekta läromästaren och alltid hoppar. Han är en kanon ponny både inom hoppning och dressyr och gör alltid sitt bästa. Iår tävlar vi i division 2 ihop i hoppning. Han är en jätte snäll och speciell ponny när man lär känna honom och vi har aft väldigt mycket roligt ihop :)



Det var lite om de hästar som jag skriver mest om här på bloggen :)


Kommentarer
Postat av: amanda

Snygg blogg<3

skulle uppskatta om du kommenterade min blogg oxå

www.sweetfield.blogg.se

2011-09-16 @ 17:05:33
URL: http://sweetfield.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback