Appaloosa sto var det ja

2011-03-13 @ 19:57:09 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Förlåt att jag inteuppdaterat förens nu men behövde lite tid på mig att smälta dagen innan jag orkade skriva om den. Men här kommer iallafall en liten uppdatering om min inte alls så lyckade tävlingsdag.

När vi red fram kände jag redan då att hon inte var som hon brukar, hon var stel och konstig och tog inte mina hjälper utan gick istället emot dem så mycket hon kunde. Hon ville inte heller gå fram ordentligt trotts att jag hade både sporrar och spö.
När vi väl hoppade fram blev det lite bättre och hon fick upp lite fart och hoppade jätte fint! Inne på banan sedan blev hon åter igen konstig och ville inte alls lyssna på vad jag ville att hon skulle göra utan koncentrerade sig mest på allt annat. Men hon hoppade fint när hon väl kom till hindren även om hon tvekade en del innan hon hoppade vissa.
Vi fick ett stopp på femman i första rundan där hon helt enkelt vägrade att hoppa och visade upp sin märr sida. Men sedan hoppade hon snällt resten av banan utan några större problem.

Nästa runda satte jag lite mer tryck på henne för att hon skulle jobba igång ordentligt och lyfta på sina ben bättre. Efter första hindret ville hon dock bara dra mot ut gången, och när hon har bestämt sig för något så finns det inte mycket att göra för då ger hon sig inte förens hon fått som hon vill. Men vi lyckades utan att korsa vår egen väg men jag blev arg på henne och lade på spöt en gång. Efter tvåan blev hon då både arg och glad, hon är lite konstig min lilla ponny. Hon fick iallafall för sig att jag skulle av till varje pris och bockade som satan. På något sätt höll jag mig kvar och red vidare på nästa hinder. Det var inte snyggt och hon tog varje chans hon kunde att bralla och dryga sig och lyfte inte alls på sina ben så bra som hon kan utan rev därför två hinder. Men men hon var nöjd iallafall även om jag inte var det någonstans.

Och jag vet att alla säger att det inte kan gå bra varje gång, men nu på sista tiden har det inte gått bra någon gång.
Men min älskade lilla ponnyskrutt var iallafall väldigt nöjd med sig själv och dansade glatt ut från banan och tyckte själv att hon vart bäst som vanligt..
Hon e söt iallafall även om det verkligen kom fram idag vilket envist appaloosa sto jag rider på -.-


Gammal bild på pucko hästen

Förr eller senare kommer det någon form av film från dagen, Becka ska bara fixa det först eftersom filmerna ligger på hennes kamera.


Kommentarer
Postat av: nelly

fin häst!

fin blogg också ;d

/nellyromero.blogg.se

2011-03-13 @ 20:40:59
URL: http://nellyromero.blogg.se/
Postat av: Nora

Nice blogg, fina bilder ! :)

2011-03-13 @ 21:29:31
URL: http://hundhast.blogg.se/
Postat av: Ronja&Sofia

Kika in på vår nystartade hästblogg :)

2011-03-13 @ 21:40:36
URL: http://dressyrtjejerna.webblogg.se/
Postat av: sara

sv; ah visst är han :]

2011-03-13 @ 21:49:13
URL: http://sarasridning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback