boy

2011-01-27 @ 17:46:48 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
I början av veckan red jag även ridskole ponnyn boy som jag brukar tävla med i hopnning.
Det var teori för ponny barnen så jag fick rida för dem och visa dem väldigt simpla saker så som framdelsvändning halvhalter och ställning och böjning.
Boy var väldigt stel och omedgörlig till en början så Angelica (änläggningschefen) tyckte att jag skulle trimma lite på honom efter det med så det gjorde jag. Vi jobbade med lite skänkelvikningar som gick kanon i både skritt och trav, har svårt att förstå hur vissa inte kan få honom att flytta sig ett steg..
Iallafall, sedan jobbade vi lite på galoppfattningar från skritt för att få honom mer allert på mina hjälper och även det gick kanon efter ett tag. Det är verkligen en toppen fin ponny, även om han är väldigt stel allt som oftast, men vad kan man förvänta sig av en ridskoleponny egentligen?
Jag är iallafall nöjd med ridturen och han blev väldigt fin och avslappnad när vi travade av.


Jag och Boy, efter en clear ronud i en LC.
Ursäkta alla mina kläder med det var svin kallt!




Kommentarer
Postat av: SOFIE

SV: Tack så mycket för tipset! :D

2011-01-27 @ 20:52:08
URL: http://sofieslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback