Skolan igår

2012-03-27 @ 10:04:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Blev lite trim på två hästar på skoltid igår eftersom halva min klass var borta precis som de alltid är så fick vi chansen att rida dubbelt för att ta tillvara på de hästar som skolan ändå betalar för. Jag började med att rida på en jätte fin storhäst som heter Tristan. En grymt trevlig häst som rör sig jätte fint men är väldigt bekväm av sig och går helst bara i sitt eget tempo och såsar. Men idag fick han jobba på redan från början då vi jobbade mycekt med bogen in. Han blev faktiskt riktigt fin i slutet även om vänster galoppen inte var nåågon höjdare direkt då han var grymt vänster stel. Överlag så tyckte jag det gick jätte bra och hade en kanon känsla imellan åt :)

Nästa häst var Dotcom, en liten ponny som har noll steg och är väldigt välsigt bra på att stressa. Han lugnade dock ner sig fint och gick bra i skritt och trav i ett lugnt tempo som jag kunde variera bäst jag ville. Han var mjuk och fin i kroppen men är välsigt bra på att skjuta över ryttaren så det fick vi jobba lite med, annars skötte han sig bra så jag är nöjd med honom också. Även om det var lite skillnad på honom och Tristan med stort luftigt steg!


Tristan och Lena efter att de vann klubbmästerskapet för storhäst i dressyr :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback