Dagens ridpass 17/6

2012-06-17 @ 17:22:01 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Trimmade Bull i ridhuset idag och det blev ett riktigt jobbigt pass för både mig och honom. I början tjafsade han emot lite men det släppte ganska snabbt och han blev verkligen superfin. Tog bra stöd och jag kunde koncentrera mig på min sits och min inverkan på honom. Efter lite arbete i skritt och trav där han verkligen släppte igenom så fick han skritta lite på långa tyglar innan jag kortade upp honom och började med lite skänkelvikningar och bogen in. Fick sedan till en väldigt bra (för att vara oss) högergalopp där han faktiskt släppte lite och slappnade av!

Är nöjd med ridpasset och speciellt första delen. Efter första galoppen fick han lite svårt att slappna av vilket resulterade inte så avslappnad galopp resten men när han slappnade av i traven igen så nöjde jag mig. Allt kan inte alltid gå bra! ;)


Kommentarer
Postat av: Lina Jonsson

Fin blogg och underbart fin bild :)

2012-06-17 @ 18:40:20
URL: http://ryttareochhast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback