Bloggmotivationen

2012-01-21 @ 11:38:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Det är svårt det där med att ha motivation att blogga, och det kan nog många bloggare instämma i. Men hur ska man då göra för att fortfarande fylla bloggen med bra inlägg även när man inte har någon lust att blogga?

Min bloggmotivation är som en bergochdal-bana. Ibland har jag ingen bloggmotivation alls och ibland dyker det ena inlägget efter det andra upp i huvudet. Det konstiga är att dessa tillfällen när jag har massa motivation är på de mest opassande ställen och tidpunkter, blandannat på natten, i stallet, när jag är bortrest osv. Det misstag jag gör är att jag tänker "då skriver jag det när jag kommer hem/imorgon". Då, när jag har tid och det är dags att blogga, så har jag absolut ingen motivation kvar.

Mitt råd till er är att direkt när ni kommer på ett inlägg SKRIV NER DET! Hellst hela inlägget, antingen på datorn eller i ett skrivblock. Varesig det är mitt i natten eller på en semester, skriv ner det för det är sällan du kommer ihåg och har den viljan att skriva ett bra inlägg några dagar efter. Sedan behöver du ju inte publicera det mitt i natten till exempel för då är det ju inte många som läser, utan spara det till den dag då du har noll ideér och publicera ett bra och motiverat inlägg till dina lässugna läsare!


Kommentarer
Postat av: Linn - Drömmen om att bli modell & fotbollsspelare

Tjeena!

Stor tävling på gång på min blogg!

Nu kan just DU vinna Curlformers! Var med! :D

Kram ♥

2012-01-21 @ 12:36:51
URL: http://jalinns.se
Postat av: e

allt bra? =)

2012-01-21 @ 12:55:05
URL: http://emeliesdaily.blogg.se/
Postat av: Hanna

man kan skriva och spara som ett memo/anteckning i mobilen :)

2012-01-21 @ 13:28:24
Postat av: Johanna

Grymt tips :D

2012-01-21 @ 14:21:00
URL: http://jonnnissalmqviist.blogg.se/
Postat av: RebeccaV-allroundhasten

Jag har verkligen ingen blogglust just nu, kommer inte på någonting :(

2012-01-21 @ 20:36:41
URL: http://allroundhasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback