Pigg heest

2011-01-26 @ 18:49:02 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag var jag uppe hos Flechen och tanken var att jag skulle hinna rida innan den blev mörkt, men som vanligt spricker mina tidsplaner och jag fick rida i mörker.
Flechen som har vilat sen förra måndagen om man inte räknar med min skritt runda i söndags, var sjukt pigg och ville inte alls sammarbeta.
Vi jobbade lite med öppna och skänkelvikningar i skritten och i traven blev det mest jobba med att försöka få honom lugn och sedan lång och låg i formen. Det gick väl sådär, han var massa pigg och ville bara springa iväg när jag då sa stopp blev han arg och lörde upp huvudet. Men han lugnande ner sig mot slutet och och blev då fin i både skritt och trav.
Blev dock inga bilder idag så ni får en gammal!


Jag och Flechen i sommras



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback