Ny praktikplats

2011-01-18 @ 17:43:06 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag har jag varit på min nya praktikplats hela dagen.
Eftersom jag går på ett gymnasium som heter realgymnasiet och går linjen hästhållning, har jag två dagar i veckan då jag är ute på antingen praktik eller i stallet med skolan.
Denna terminen har jag en ny praktikplats, stall sjövik som drivs av en tjej som själv tävlar hoppnig och även rider många unghästar i de olika championaten. Hon är jätte duktig och mycket trevlig!
Idag fick jag först longera två hästar och lära mig nya metoder och hjälptyglar för longering. Hästarna var välidigt fina och välutbildade. Efter lunch så fick jag rida en 6 åring som var väldigt fin men ganska grön vid ridningen. Jag fick bra hjälp av tjejen som driver stallet och det gick verkligen kanon bra!
Sedan bytte hon och jag hästar så hon red 6 årningen och jag red en häst som heter Bonnie. En mycket fin och välutbildad häst som har gått ca 1.30 hoppning. Mycket välutbildad och snäll men något het och hård i munnen.
Efter de så tog jag in lite hästar och fodrade och sådant som måste göras i ett stall innan man kan åka hem.
Jag är verkligen jätte nöjd men min nya praktikplats och tror att jag kan lära mig massor där!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback