Klanthäst!

2011-01-22 @ 16:15:06 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag hade jag och Rebecca tänkt att vi skulle se om det gick att rida ut med våra galna hästar, men vi konstaterade ganska fort att det var en bättre idé att vara i hagen eftersom hennes pappa hade plogat och räfflat bort all is.
Så vi tog in våra hästar och började gör iordning dem. När jag skulle kratsa hovarna dock så såg jag att hans högra framsko satt väldigt snett. När jag lyfte hoven för att kolla lite närmre såg jag att skon hade vridit sig och att tåkappan så något konstigt sätt hade satt sig i hoven istället för framför där den ska sitta..
Ringde Fleches ägare och vi kom fram till att det bästa var att dra av skon helt! Jag fic hjälp av en annan tjej i stallet som har lite mer koll på sådant än vad jag har och hon fick bort den.
Helt otroligt var det men han varken ömmade där tåkappan suttit inklämd och var inte varm i varken hov eller ben!
En verklig lättnad! Men med tanke på omständigheterna så fick han faktiskt vila idag också! Imorgon ska vi försöka oss på att skritta en sväng och förhoppningsvis så kommer hovslagaren på Måndag så han kan få påsig skon igen!


Fleche, finaste hästen ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback