Hoppning

2011-01-24 @ 20:49:54 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag var jag som alltid i stallet med skolan hela dagen, vilket jag är varje måndag.
Dagens ridpass var hoppning vilket passar mig väldigt bra! Jag fick en häst som heter Daira och egentligen är en förvuxen ponny. men hoppa kan hon, om hon vill vill säga.
Vi skulle iallafall hoppa en övning med ett hinder på medellinjen och två hinder på var sitt snett igenom, försökte rita banan i paint men blogg.se dampar lite.
Iallafall så jobbade vi mycket med rätt avstånd fram till hindret och hade därför galoppbommar framför hindren.
Daira skötte sig bra och hoppade ganska bra men hade dock lite problem vid ett av hindret då hon vägrade att länga på sina galoppsprång och kom därför ganska nära galoppbommen. Vi jobbade på det ett tag men det slutade med att jag istället fick korta galoppsprången så att vi sedan kom rätt.
Iövrigt så skötte hon sig bra och jag är ganska nöjd men jag kunde ha ridit bättre.

Hade även med mig kameran så här kommer lite bilder som min klasskompis tog när jag red!






Ursäkta min sits -.-'

Förlåt för de dåliga bilderna men ljuset i ridhuset är inget vidare och min klasskompis fotade.



Kommentarer
Postat av: emelie

gud va bra du rider :o jag har ridit i tre år och följer eran blogg! Jag tycker den e super bra och jag lär mig jätte mycket!! <3

2011-01-25 @ 19:00:57
Postat av: Elsa

1. Wow, hanna äntligen har du lärt dig att sätta på chaps:D

2. Åååh, veronica jag saknar henne så(och inte för att jag inte saknar min bästa bän hanna<3)

3. Vääääldigt bra bilder för att vara jfk.s ridhus;) kram hjärtat<3

2011-01-25 @ 22:38:02
Postat av: DAiras diggare/extra skötare :D

DAAAAIIIIRRAAA !<33333333333333333

2011-01-26 @ 19:54:40
URL: http://threesisterslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback