Dagens ridning

2011-01-19 @ 22:09:44 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag red jag Skrållan, och enligt mig gick det ganska bra.
I skritten var hon duktig även i skänkelvikningen. Det är dock värre i traven, där hon inte alls vill flytta sig, men efter några minuter då hon bara stretade emot gick det faktiskt ganska bra i traven också. Hon vill inte ställa sig alls i traven utan skjuter bara in inner bogen men även det släppte efter ett tag.
Galoppen gick först väldigt trögt och hon tyngde sig bara framåt och försökte bryta av hela tiden men efter något varv i lätt sits började hon komma igång. I slutet blev det några fina fattningar från skritt också, det är hon faktiskt ganska duktig på och det var på henne jag lärde mig det, för flera år sedan.
Vid en av kortsidorna i ridhuset finns en läktare som Skrållan låtsas vara rädd för. Hon har alltid varit kinkig där men idag gick det riktigt bra och hon gjorde ingenting. Ibland sätter hon bakbenen under sig och bara skjuter iväg men inte idag. Visst, hon spände sig lite i början när vi skulle gå förbi, men annars var det helt lugnt!

En gammal, dålig bild på Skrållan.



Kommentarer
Postat av: Filippa

Tack! Jag minns inte riktigt vart jag hittade den. Din var också snygg, vi får byta när vi tröttnar på våra gamla! ;)



Ha en bra dag!

2011-01-19 @ 23:29:45
URL: http://bzs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback