Praktik

2011-02-01 @ 16:57:16 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag var jag på min praktik igen! Och Erica som är min handledare tyckte det var dags att jag skulle hoppa lite! Så vi tog var sin häst som vi skulle hoppa, jag fick en häst som heter Callista. Callista är en jätte stor häst men väldigt väldigt snäll, dock blev det väldigt mycket häst att rida ihop. Erica hade byggt upp serier som vi skulle hoppa, två stycken olika. Callista var lite okoncentrerad i början och lyfte inte på benen så bra som hon kunde gjort. Men efter några språng kom hon igång och vi fick upp farten lite bättre. Hon hoppade som bara den och det var bara att hålla i sig och följa med! Verkligen jätte roligt att få det chansen att hoppa en så fin häst och att få så mycket hjälp som jag får av Ercia varje gång jag rider! Erica var nöjd och sa att bättre än så kan den hästen inte hoppa, så jag var också väldigt nöjd och glad!

På eftermiddagen fick jag även rida en häst som hetet Lexie och är ca 6år. Hon är inte så jätte mycket riden och därför fortfarande ganska så grön vid ridning. Men det är en sjukt fin häst att rida och ha att göra med.
I början var hon ganska så fjantig och ville inte alls lyssna, hon började småbocka och småstegra när det blev jobbigt. Men efter att jag fått igång henne ordentligt så travade hon på med friskt tempo och var jätte fin! Jobbade en del på att hon skulle samla sig och flytta sig för hjälperna, mycket duktig häst måste jag säga!
Hon var välidigt fin nästan hela ridturen (om man bortser från i början) och jag är jätte nöjd! Det är verkligen en drömhäst att rida, lite komplicerad och svår riden men väldigt väldigt fin när man väl kommer på hur hon fungerar!


Rubens, hästen som Erica hoppade idag. Hade inga biler på nån av de andra.

Länk till Ericas hemsida hittar du här! Även därifrån bilden kommer ifrån


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback