Jfk som tävlingsplats

2011-02-06 @ 21:31:45 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Även idag har jag varit uppe på Jönköpingsfältrittklubb, det var regionala tävlingar där idag. Jag åkte upp ganska tidigt för att träffa en kompis som hade åkt ända från Högsby för att få tävla denna helgen.
Eftermiddagen spenderades senare inne på banan där jag hjälpte till som funktionär för att tjäna in gratis starter i senare tävlingar. Jag stod på banan i en klass och sedan blev jag omplacerad och fick istället gå och ställa mig vid framhoppningen för att ha koll på vilka som fick vara på framhoppningen och inte.

Jag har underdagen fått många goda komentarer om vilken bra tävlingsplats vi har och hur bra allting var annordnat och så vidare. Sådant är ju alltid jätte kul att höra, att folk uppskattar det som vi alla hjälps åt med att göra så bra vi bara kan!
På Jfk så har vi ju tre ridhus, vilket är väldigt bra när det anordnas stora tävlingar. Då används det ena till att rida fram i, det andra till att hoppa fram i, och det sista och största ridhuset är själva tävlingbanan! Man har alltså gott om plats på sig att både rida och hoppa fram, vilket jag själv uppskattar väldigt mycket när jag tävlar!
Vi har även alltid många frivilliga funktionärer som alltid är trevliga och glada och alltid gör sitt bästa! Tillsammans kan vi göra bra tävlingar som brukar uppskattas bland många ekipage!

Har du tävlar på Jfk någon gång? Vad tycker du om vår anläggning och om våra tävlingar?


Bild från igår!

Vill ni se fler bilder från gårdagens tävling? Tjoa bara till


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Jättefin bild, snyggt med luggen utsläppt!



kram

2011-02-06 @ 21:50:10
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: Siri

tjoar ;D alltid kul o se! :)

2011-02-06 @ 22:25:36
Postat av: evelina

fin bild! :)

2011-02-07 @ 13:52:22
Postat av: Sophie

Fin bild! Var med i tävlingen på min blogg och vinn en hel veckas länkning! :)

2011-02-07 @ 17:52:02
URL: http://gnistaiogat.blogg.se/
Postat av: Carolina

Mycket fin häst, jag vill gärna se mer bilder! Vad heter den? :)

2011-02-07 @ 19:43:08
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Kungen

Åh så fina!

2011-02-10 @ 20:21:38
URL: http://kungevve.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback