Fleche Gallant

2011-02-28 @ 21:36:53 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Efter skolan åkte jag till Flechen och skulle rida. Jag hade tänkt att rida ut först men när vi bara hade skrittat en bit hade han totaldamp och vände och skulle inte alls gå ut i skogen.. Så jag bestämde mig för att skritta en bit till och sedan vända och rida i hagen istället.
I hagen var han välidigt fin i skritten och traven när jag red fram men när jag sedan skulle galoppera blev han sjukt pigg och ville bara springa iväg, jag fick jobba väldigt mycket på att få honom att sätta tillbaka sig och verkligen lugna ner sig men efter en hel del jobb lyssnade han och höll en lugn och fin galopp. Som avslutning jobbade jag även lite på att sitta ner i traven på honom och flytta honom lite för skänklarna! Flechen mycket fin och lyssnade kanon!
Så även om han hade lite damp och stressade upp sig så gick helheten helt okej!

Jag ska även rida Bisse lite denna veckan hans ägare ramlade av i tisdags efter att sadeln hade börjat glida och slog i huvudet rätt rejält så hon ska vila ett tag. Så under tiden har jag lovat att rida Bisse lite för att hålla igång honom tills Rebecca är bra igen!


Bistro


Kommentarer
Postat av: petra

okej.. kommer han ifrån Vaggeryd eller?

För vi hade han i över två år runt 2003.

Vi skulle köpt han men den dåvarande ägaren ville ha 15 000 kr för han och han har patellaupphakning och lätt blåsljud på hjärtat och vi la ganska mkt pengar på att få han att må bättre. Och man kan väl säga att de är väl delvis pga av oss han är så mjuk i traven,vi jobbade han i över 1 ½ år med att få ner den och få den så passa mjuk.



Så känner den hästen ganska väl och vet hur han funkar och vilka problem han har haft osv. Men de är en trevlig kuse som har sina ryck ibland ;)

2011-02-28 @ 21:48:25
URL: http://xologiskt.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Tack tack igen för att du orkar med att rida Bisse :)<3

2011-02-28 @ 21:55:51
URL: http://blondakakan.bloggplatsen.se
Postat av: petra

Men såäre ibland..

Vi fick iaf bort de mesta av den stötiga traven (:

Haha,där ser man. Har många minnen med hästen bla att han envis som få.

Men de är kul att han är hos någon som har vidare utbildat han.

2011-02-28 @ 22:01:44
URL: http://xologiskt.blogg.se/
Postat av: Clara

Jätte fin blogg!

är allt bra med dig? :)

2011-03-01 @ 15:05:19
URL: http://claranybergs.blogg.se/
Postat av: mimi

söta hästar ni har! :D

2011-03-01 @ 20:06:56
URL: http://varriddagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback