Tävlingen på Sune

2013-09-15 @ 12:16:02 | Rebecka • Tävling | © DailyHorses 2013
Vi börjar med den rundan som jag är mest stolt över, nämligen min tävlingsdebut utanför klubben på Sune. Framridning och framhoppning kändes bra, visst han var ju lite extra spänd men han lyssnade på mig så länge jag höll mig lugn. Det är så kul att känna den där konversationen som inte innebär några ord, när Sune tvekar så är det som att han säger "mamma, vågar vi verkligen det här?" och då är det bara bestämt att svara "klart vi gör, lita på mig". Känslan när han faktiskt gör det är oslagbar!
 
Visst var väl många språng inne på banan inte de bästa, han bjuder inte fram till hindret själv och då är det svårt att få de där bra sprången, men han hoppar i alla lägen vilket är underbart. Det blev en ryttarmiss där jag inte red svängen till trean ordentligt och då hann vi inte komma rakt på det så han hann inte se det i tid. Där fick vi ett stopp men det var bara en klapp på halsen, ett förlåt från mig och "nu tar vi det igen". Resten av banan gick super och jag är så himla stolt över mitt hjärta! ♥ Vi fick ett tidsfel på grund av stoppet så totalt 5 fel och med det resultatet är jag så himla nöjd!
 
Tidigare denna och förra terminen har jag liksom inte riktigt hittat tillbaka till den ridning man behöver ha på Sune som jag kände till så bra för ett par år sedan. Det har liksom inte riktigt fungerat som det brukar, varken i dressyren eller i hoppningen. Men både igår och i fredags kände jag att den var där igen, den där känslan av att vi är ett och att han litar på mig, och jag är så glad att vi äntligen fick tillbaka den!
 
Snyggingen under gårdagens tävling. Världens finaste! ♥

Film från gårdagens runda är på väg!

Kommentarer
Postat av: ANGELICA - TATUERAD HÄSTÄGARE

Tråkigt med stoppet, men det är sådant som händer. Det viktigaste är att du är nöjd! :D

2013-09-17 @ 10:01:52
URL: http://angelchanelle.blogg.se
Postat av: Hanna

Det kom aldrig några filmer tror jag?? :)

2013-09-22 @ 22:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback