Kvällens ridpass

2013-09-16 @ 21:47:00 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Bull fick sig ett pass på banan idag (barbacka såklart), inte jättelångt men mycket nyttigt. Gick inte jättebra i början, visst han var helt okej fin men det fanns ingen motivation i det och han var loj. Han stretade emot lite i galoppen och fick inte någon bra rytm eller energi. Skrittade på långa tyglar en stund och försökte sedan igen.

Då gick det mycket bättre och jag fick ett bättre svar på mina hjälper. Efter endel arbete i galoppen med att hitta en bra balans och ett bra tempo på volt, raktspår och bågar i förvänd så släppte han efter mycket bättre. Kände att när jag höjde handen och verkligen red med sätet så jobbade han så mycket bättre. När jag travade efter galoppen så kände jag ryggen höjas märkbart och steget blev mycket luftigare, härlig känsla! Jag fick jobba mycket för att orka behålla det men han var så fin. Tog lite galopp igen och där satt känslan kvar, superhärligt. Travade av och nöjde mig där. Fina ponnyskrutt! :')


Kommentarer
Postat av: Julia Lundgren

Vilken fin blogg ni har!
Ska du till GHS nästa år? :)
Kram

2013-09-17 @ 12:33:06
URL: http://julialundgren.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback