Kiropraktorbesök

2013-09-09 @ 11:27:18 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Har tillslut (borde tagit tag i det för länge sedan men har inte blivit av) tagit Bull till en kiropraktor för att han skulle bli behandlad. Var där i onsdags med honom och det kiropraktorn sa var väl egentligen inga nyheter, spänd ponny som inte riktigt släpper efter i ryggen. Han hade mycket låsningar runt länden, ryggen och bakbenen överlag så det jobbade han mest med. Superbra för Bull och han tyckte nog det var rätt skönt även om han "behöver gå en lektion i avslappning" enligt kiropraktorn, haha.
 
Det var ganska häftigt och vääääldigt nyttigt att höra på det han sa. Redan efter att bara slängt en blick på Bull så rabblade han upp några möjliga problem jag har med honom som stämde in bra. Sedan var det väldigt bra när han sa precis vad han gjorde och varför hela tiden och jag försökte suga åt mig all information som en svamp. Fick endel tips på hur jag skulle stretcha, linimenta och rida - det är här barbackaridningen kommer in. Jag måste inte rida barbacka men han sa att det vore väldigt bra för honom att kunna jobba på ett friare sätt med ryggen tills nästa gång vi ska dit. Inte för att sadeln ligger dåligt, men hur man än vänder och vrider på det så kommer sadeln alltid stoppa upp lite i hästens rörelse. Därför rider jag barbacka så mycket som möjligt nu, både på banan och i skogen. I förrgår red jag ut och galopperade i backar (också ett tips) barbacka och igår var det ju ett dressyrpass på banan. Känner att det är win-win på det här med barbackaridningen - både för Bull och för mig och min balans, sits och inverkan.
 
Fanns mycket att säga om ett kort kiropraktorbesök, haha. Men är så fascinerad samt taggad på att jobba vidare med Bull nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback