Höstmörker

2013-09-19 @ 13:45:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Det börjar bli riktigt mörkt och mysigt tidigt på kvällarna nu och började använda reflexer redan i helgen. Gillar egentligen att vara i stallet ganska sent på kvällen, så man sedan kan ge hästarna sin kvällsmat och pussa godnatt. Gillar att kunna göra plugget direkt efter skolan innan stallet men nu kommer jag få ändra på det. Blir alldeles för mörkt att rida om jag åker dit sent varje dag. Självklart går det alltid med pannlampa och reflexer eller strålkastarna på ridbanan men ibland vill man ju kunna rida medan det fortfarande är ljust också.
 
Tycker det ska bli riktigt mysigt med höst. Har alltid varit negativ till hösten och det har alltid varit den årstid jag tyckt minst om. Men nu med nya ögon (inte bokstavligt haha) och nytt tänk, jag är taggad på precis allt. Jag är taggad på kalla uteritter i regnet, jag är taggad på långa och mörka kvällar i stallet och att plocka fram en tjockare jacka. Känner mig sprudlande glad och taggad till allt, allt är nästan lite för bra. Haha! ;)
 
Snabb påminnelse till alla er där ute, glöm inte att fortsätta rida ut i höst för hästarnas variation och motivation. Men kom också ihåg att plocka på er reflexer, det är inte kul om olyckan är framme!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback