Ridning x 2

2013-05-22 @ 22:07:13 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Efter nästan fem timmars plugg och lite lunch begav jag mig till stall nummer ett för att rida på skäckponny nummer ett. Det är en tjej som vill ha lite hjälp med honom ibland då han gärna vill slippa ifrån arbetet och då kör upp huvudet och biter sig fast eller "lägger sig" i handen. Så den trimmade jag lite på idag, i dressyrsadel dessutom - första gången i mitt liv haha. I alla fall så gick det helt okej efter ett tag. Fick jobba in höger bakben precis som på Bull och flyttade därför endel både på volt och på diagonalerna. Galoppen orkar han inte riktigt hålla ihop men mot slutet var jag nöjd även där. Helt okej gick det ändå och egentligen är det en väldigt trevlig ponny, om han bara hade varit lite mer villig till arbete.
 
Sedan var det stall nummer två och skäckponny nummer två, nämligen min egna fining Bull. Hoppade som sagt lite idag och till en början gick det superdåligt. Jag hade huvudet någon annan stans och satt inte upp ordentligt och red honom fram till hindret. Mot slutet skärpte jag mig lite och fick några riktigt fina språng på ca. 90-100. Är långt ifrån nöjd men fick ändå en helt ok känsla på slutet. Han var lite loj idag så jag hoppas han taggar till lite mer på söndag då det är tävling!
 
Bild från Svarttorp där jag ska tävla på söndag!
 
Det var min studiedag det, imorgon är det skola som vanligt igen. På kvällen ska jag till två stall då med, först Bulls och sedan ett till. Mer om det berättar jag i helgen nu måste jag plugga ännu mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback