Hoppning 1/6

2013-06-02 @ 14:12:00 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
 
Hoppade två hinder på linje vilket verkligen inte är vår starka sida då Bull gärna sticker iväg och slutar lyssna mellan hindren och jag blir dragandes istället för att rida med sätet. Därför ville jag träna på det! Började med att hoppa fram på volt i båda varven och sedan båda hindren på rad fast med en halt emellan så han skulle lyssna. Sedan när jag höjde lite så la jag till en volt i mitten istället för en halt just för att kunna bromsa upp och att han inte skulle sätta fart mot hindret framför direkt. När jag skulle hoppa båda hindren på rad sedan så var jag inte tillräckligt tydlig när han snällt väntade på mina signaler och då blev det istället lite vingligt och inte den effekt jag ville ha.
 
Är ganska missnöjd med hoppningen igår då det stundtals gick riktigt dåligt. Antingen lyssnade han lite väl bra eller så lyssnade han inte alls och jag var otydlig med vad han skulle göra. Hade svårt att se distanser också och fick inget jämnt flyt mellan hindren. Just på grund av detta måste jag träna hinder på linje och ofta när det är så på tävling så petar vi, eller kommer fel på andra hindret. Träning träning!

Kommentarer
Postat av: Disa

Älskar headern alltså! Så himla fin och välgjord! Stort creed, även till hela bloggen också :)

2013-06-02 @ 15:46:20
URL: http://ponnynempaan.blogg.se
Postat av: Jenny

Såg jättefint ut! Och det verkar vara en hoppglad häst haha:)

2013-06-02 @ 17:51:58
URL: http://narkeryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback