Time for 2013

2013-01-09 @ 13:21:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Hade redan förra året bestämt mig för att detta skulle bli mitt år. Det började väl inte jättebra då jag under nyårsafton låg och sov med 42 graders feber men som en klasskompis sa så kan det ju bara bli bättre då! ;)
 
I år ska jag lägga krut på Bull, all in. I år är året för att debutera LB (på riktigt) och kanske även LA beroende på hur det flyter på. Vi behöver bara komma över det trixiga med att han stannar på tävling och höjden på träning, för han kan hoppa 110 utan problem - vi måste bara börja tro på oss själva! Men ett av målen för i år är också att ha roligt. Det ska inte bli någon stress och det ska inte vara ett tvång att åka till stallet. Anledningen till att man (i alla fall jag) har häst är inte för att plocka rosetter utan det är för att ha roligt och för min hobby. Jag älskar att ha häst och det får inte glömmas under de där mörkaste tiderna när allt känns så stressigt.
 
Skolan ska jag också lägga krut på men får inte låta den ta överhanden. Jag är inte den som behöver ha A i alla ämnen och jag måste släppa de kraven jag har på mig själv för annars blir det för stressigt. Jag får inte låta skolan gå ut över stallet, och inte tvärt om heller för den delen. Det är en balansgång men i år ska jag klara det och i år ska jag plugga i en lagom mängd. Inte för att jag någonsin haft tid att plugga för mycket, jag ligger långt ner på den listan i min klass, men jag måste verkligen ta tag i allting i tid i år så att det inte blir så mycket press och tårar som det blivit tidigare under min gymnasietid. Ibland har jag lite för mycket press på mig själv och det klarar jag inte alltid av att ta, så måste släppa lite på dem även om jag egentligen inte är nöjd med nått annat än B eller A.
 
I år fyller jag 17. Jag har berättat detta förut men tar det igen - det är min drömålder. Jag vill vara 17 forever, till skillnad från många andra. Jag ska ta vara på det och verkligen leva mitt liv som JAG och ingen annan vill. Måste rensa bort det som får mig att må dåligt och hålla hårt i det jag mår bra av. I år ska jag släppa på trådarna, göra de saker jag tidigare inte vågat och visa att "hej, här är jag och jag kan också".
 
2013, come at me bro! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback