Bloggar jag läser

2013-01-18 @ 11:12:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Som bloggare tycker jag det är jätte roligt att läsa andras bloggar och inspireras av de andra. Jag läser både toppbloggar men även en hel del småbloggar som enligt min mening är bra och inspirerande. Framför allt är det hästbloggar men även några "vanliga" bloggar så att säga.
De jag följer dagligen är:
 
Linnolsson.se
Helt klart min favoritblogg som jag skrivit innan. Den tjejen har verkligen allt. Hon är stark och självsäker i sig själv och har den magiska egenskapen att verkligen nå ut och inspirera så himla många mer än bara mig. Allt hon skriver är så genomtänkt och klockrent. Hont ar upp ämnen som man själv funderat på med aldrig klarat av att sätta ord på. En stjärna på blogghimeln som jag ser upp till och inspireras av.
 
Kristinawarg.se
Ännu en grym bloggare från Horsespot. Hon tar inte upp samma åsikter och power som t.ex. Linn. Men hon har någonting helt annat, nämnligen en verksamhet med tävling och tillridningshästar och tävlar upp till svår hoppning på sina fina hästar. Att följa hennes vardag med hästarna på träningar och tävlingar är riktigt inspirerande och får mig själv att bara vilja åka till stallet och bli minst lika duktig som hon och kunna tävla de klasserna, träna för duktiga elittränare och ja, leva det livet även om det ibland kan vara slitsamt.
 
Nellieberntsson.se
Jag måste först erkänna att jag för ca 4 månader sedan verkligen ogillade hennes blogg. Mesta dels för att jag tyckte att hon spelade så mycket och ville verka att hon var äldre än vad hon faktiskt är. Men när jag väl började läsa hennes inlägg insåg jag hur mycket skit hon blivit utsatt för från framförallt vuxna människor. Jag ville inte vara en utav dem som drog ner en 12 åring bara för att jag ogillade hennes attityd. Så nu kikar jag in ca en gång i veckan och jag måste säga att vissa inlägg som hon skriver är riktigt bra. Även om de gramatiska felen gör mig lite smått galen så är tankarna bakom bloggen bra. Ingen blogg jag lusläser varje dag men vissa inlägg som sagt och jag tror att tjejen bakom fasaderna är som vilken 12/13 åring som helst bara att det inte är den sidan hon visar utåt.
 
Darios.se
Började läsa bloggen för att det var självaste Tyra som drev den. Men den hålls levande då hon hela tiden jobbar som sjutton för att nå sina mål och man ser hur hon och hästarna utvecklas i vardagen. Sen har hon ju så sjukt fina hästar också! Men saknar att få se mer av hästarna på bloggen om jag ska vara krass.
 
Pontuslidsell.se
En blogg som nog inte så många känner till, men en av de bloggar jag läser dagligen. Pontus är en satsande ryttare som driver eget företag med inridningar, tillridningar och tävlingshästar. Riktigt duktig kille som verkligen satsar och denna blogg läser jag i samma syfte som Kristina Wargs blogg. Jag vill också komma så långt, tävla dom klasserna, åka på dom träningarn. Inspoboots på hög nivå! ;)
 
Showgroomjf.blogg.se
Detta är en av de lite mindre bloggarna som jag läser så fort den uppdateras. Den innehåller inte speciellt mycket tankar och åsikter men den ger dig en chans att hänga med bakom kuliserna på de stora världstävlingarna då det är självaste Jens Fredrikssons hästskötare som driver bloggen :)
 
Sedan följer jag naturligtvis lite vänners bloggar och kikar in på era bloggar så fort jag har tid för det.
Om du länkar din blogg i en kommentar så lovar jag att titta in och lämna en kommentar! :)
 
Girl power till 100%!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback