Höjdrekord!

2013-08-19 @ 20:41:00 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Vi gjorde det! Flög över 120 cm med lätthet! En meter och tjugo centimeter! Nytt höjdrekord!
 
Tanken var att bara hoppa en trestuds i början vilket vi också gjorde, först med en bom, ett kryss och en bom och sedan byggde jag på det till en trestuds. Det gick hur bra som helst, han kändes taggad och glad men lyssnade ändå bra och stack inte iväg efter hindren. Så jag bestämde mig för att länga avståndet till den sista så det blev en tvåstuds och ett galoppsprång till ett räcke. Även det kändes prima och höjde rätt snabbt till en meter som kändes lekande lätt. Bad mamma höja till 110 vilket inte heller kändes ett dugg högt.
 
Jag hade motivationen och hjärnan på rätt sida idag. Jag hade bestämt mig att "det här går, det här kommer att gå och vi klarar detta och lite till utan problem". Vi höjde till 120 och det såg inte ens högt ut. Bull var också på humör idag. Taggad och glad, hoppade jättefint och lyssnade bra. Så jag bara körde! Fick ett stopp och en rivning innan vi kom över felfritt men fyfan vilken känsla! Jag är lycksalig och förjävla stolt. Stolt över både mig och Bull. Vi gjorde det och nu köttar vi på tävlingsbanorna i höst!!
 
 
Såhär såg vi ut idag, en salig blandning.. ;) Det blev inga bilder och inga filmer på när jag hoppade utan bara bilder från när jag red fram. Men jag ville inte att det skulle vara en kamera uppe för då spänner jag mig bara och då blir det oftast inte bra alls! Synd men jag är förbannat nöjd ändå!

Kommentarer
Postat av: Maja

Gud så kul!! :D

2013-08-20 @ 23:10:51
URL: http://majawallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback