Gårdagens hoppträning

2013-08-30 @ 10:29:52 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Första hoppträningen för denna terminen var alltså igår och det var kul att äntligen få komma igång igen. Framridningen gick verkligen inte bra, han var stark och bet bara tag i bettet. Var svårt att få honom runt skänklarna och mjukna i munnen. Han lyssnade bra framåt och tillbaka dock och efter några språng på framhoppningen kändes han mjukare och mer samarbetsvillig.
 
Själva hoppningen gick bra, han lyssnade bra och hoppade fint. Jag tabbade mig ett par gånger men han hoppade allt och jag är nöjd. Han bjöd bra på hinder och när jag väl vågade sitta tillbaka och se avstånd så fick vi riktigt bra språng. Nöjd med träningen och taggar redan nästa!
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad roligt att få bra språng, det gör verkligen att motivationen stiger! Jag hoppas på att få till en del såna imorgon, det vore skönt.. ;)

2013-08-30 @ 20:28:13
URL: http://slowmotionphoto.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback