Finaste ponnyn

2013-08-26 @ 21:37:00 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Tanken idag var ju, som jag skrev innan, att bara rida igenom honom helt okomplicerat idag. Tänkte mig att han skulle vara stel och stum i munnen eftersom det kändes så i skogen igår och utefter de tankarna hade jag också lagt upp passet. Men den planen fick jag lägga åt sidan efter 5 minuter av passet då han var så himla fin.
 
Han sög tag i bettet på ett annat sätt, lagom mycket och utan att bli tung. Galoppen gick utomordentligt och han var om möjligt ännu finare i traven efteråt. Blev att jag jobbade mycket galopparbete istället, byten i båda varven (som satt fint i alla fall en gång i varje varv utan graman eller bom som hjälp) och förvänd galopp som nu går att göra balanserat på båge enda in till medellinjen. Idag var jag en mycket nöjd hästägare! :')
 
Låter som om jag bara höjer allt till skyarna nu, det är självklart att det finns mer att jobba på. Men det är ännu ett steg på vägen och jag är fruktansvärt nöjd!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback