Bull just nu

2013-08-26 @ 17:48:33 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Nu är det dags att jag tar mig i kragen och börjar hårdträna min kära ponny. Jag är taggad på att komma ut och tävla, men ingen tävling utan träning och verkligen ingen tävling innan hans en aning för runda mage smalnat av lite. ;) Nu blir det hårdare dressyrpass blandat med uteritter med mycket galopp och klättring, och självklart hoppträning. Denna hösten är tiden för oss att utvecklas på tävlingsbanan och det ska jag ge mig fan på att vi ska. Dags att lägga i en högre växel.
 
Igår red jag ut och hoppade lite på de nya stockarna och terränghindren som lagts ut. Bull skötte sig jättebra trots att det var första gången han såg hindren och jag är jättenöjd. Han blev snabbt trött dock och det påminde mig om att han verkligen måste få upp en bättre kondition. Så konditionsträning ligger högst på listan just nu tror jag, samt lösgörande arbete på banan. Lite trim på banan blir det idag, jobba honom mjuk i sidorna och koll på bogar och bakben - inget komplicerat.
 
Jag är taggad för det här, hoppas Bull är det också!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback