Riktigt bra dressyrpass

2012-09-05 @ 19:26:51 | Hanna • Fleche Gallant | © DailyHorses 2013
Till skillnad från gårdagens ganska katastrofala ridpass så valde jag idag att trimma på banan istället för att rida ut som egentligen var planen. Trimmade igenom honom ordentligt idag och såg till att han verkligen satte under sig bakbenen och jobbade igenom hela ryggen i alla gångarter.
 
Han var inte riktigt med mig i vänstervarvet till en början och gav mig inte riktigt ett ärligt stöd. Men det släppte ganska snabbt vilket var väldigt skönt då det var de problemet jag hade under gårdagens pass.
I skritten jobbade vi mycket med rakriktning för att han inte skulle slingra sig undan och slippa arbeta. Funkade bra efter lite övertalning. Traven la vi fokuset på skönkelvikningar och ställning och böjning på både raka och böjda spår. Här var han riktigt fin rakt igenom, hade en super känsla!
Galoppen var väldigt fin den också, försökte få honom att gå i en så låg och lång form som möjligt för att få en lite rundare galopp och mer rygg aktivitet. Han blev riktigt fin i slutet så valde att inte galoppera med efter det för att ha kvar den känslan!
 
Överlag riktigt nöjd med passet, han var mjuk och fin i kroppen och jobbade på väldigt frivilligt för engångsskull! ;)
 
Efter passet fick han massa godis, lite massage med liniment och lite streching, mycket skönt enligt Flechen!
Även han måste ju få lite vardagslyx emellan åt! ♥
 
Jätte gammalbild på mig och skrutten, måste verkligen ta nya någon dag snart!
 

Kommentarer
Postat av: tindra

Förlåt, menar nästa söndag.

2012-09-05 @ 20:53:01
URL: http://jfktjejer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback