Programridning på Morning

2012-09-07 @ 13:47:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Äldsta barnet i familjen (9 år) som äger Morning ska rida LC:1an på nästa klubbdressyr så började med att jag hjälpte henne lite när hon red programmet igår. Tycker det blev brabra tillslut förutom galoppen där Morning jävlade sig och inte ville fatta rätt och bara sprang. När hon ridit igenom lite delar i programmet några gånger så satt jag upp och red hela LC:1an inklusive galoppen. Tyckte hon skötte sig bra fram till högergaloppen (som vanligt) där hon tyckte jag var lite väl jobbig när jag krävde att hon skulle fatta galopp på bakbenen och inte slängtrava iväg. Hon är lite svagare i högersidan så det är naturligt och hon är ju faktiskt bara 4 år.
 
Hon behöver ut och klättra och jobba upp både kondition och styrka. Då kommer hon sluta hålla på och sparka bakut i galoppfattningarna och faktiskt använda bakbenen i fattningarna. Men man kan inte kräva för mycket av henne än eftersom hon är såpass ung. I helgen ska jag också hjälpa till lite, får se om jag ska hjälpa henne med programridningen eller om vi ska löshoppa som vi funderar på att göra också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback