Dagen och gårdagen

2012-09-05 @ 15:08:11 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Nyligen hemma från en lugn skoldag med enbart tre lektioner. Måste verkligen ta tag i endel plugg nu, insåg idag hur mycket vi har att göra trots att jag faktiskt varit duktig och pluggat nästan varje dag! Men slänger in en liten lägesuppdatering först.
 
Red ett riktigt hårt pass på Bull igår. Började ute i skogen i alla gångarter och där var han mjuk, fin och lydig. Kändes verkligen jättebra inför att rida lite på banan sedan. Väl i paddocken gick det sisådär. I början gick det ganska bra förutom att han inte lyssnar på vänsterskänkeln och inte vill ställa till vänster. Kände ändå att jag fick honom ganska fint eftergiven även om jag fick kämpa mig blå i ansiktet. Mot slutet dalade det utför, han blev less på mig att jag skulle tvinga in den där vänsterbogen så det blev ett litet krig men jag förstår honom, det var helt mitt fel. Majoriteten av passet gick bra iallafall och jag ska minnas den biten! Idag har jag en gaaaalen träningsvärk och det tror jag han också har, han jobbade på bra både med att gå fint och stå emot.. ;)
 
 
Idag ska han få skrittas och travas lätt en slinga i skogen men åker inte dit förrän senare för nu är det ännu mer skolarbete som gäller, tjoho!

Kommentarer
Postat av: Matilda

OOh vilken fräck bild! Cool ponny :D

Svar: Visst är han! :D
dailyhorses.blogg.se

2012-09-05 @ 16:56:38
URL: http://Pussmulen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback