Träningen

2012-10-05 @ 17:53:00 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Bull var så himla fin igår. Sökte sig bra neråt och trots att jag inte gav honom det stödet han behövde alltid vilket resulterade att han drog upp huvudet så kunde han snabbt slappna av igen och komma till en fin och låg form. Jobbade med serpentinbågar till en början vilket för det mesta får honom lösgjord och sedan även skänkelvikningar på långsidorna där han verkligen jobbade genom med bakbenen också. På slutet tränade vi på olika storlekar på volterna och att få honom att inte tappa in vänster bakben, och även på övergångar. Tyckte han släppte igenom fint och även i galoppen var han reglerbar och inte så spänd som vanligt.
 
Jag kände verkligen vad det var som behövde göras igår. Att där tappar han ut den bogen och där tappar han bakbenet men det var också ganska lätt att reglera. Mot slutet kom han ner riktigt lång och låg vilket är svårt att få honom så jag är riktigt nöjd. När vi ligger på den nivån stadigt kan jag senare börja plocka upp honom i formen men först måste han våga slappna av. Jag är jättenöjd med träningen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback