Träning 25/10

2012-10-26 @ 13:47:15 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Dressyrträningen igår gick så himla, himla bra. Red på kimblewick-bettet och till en början knäckte han av endel i skritten. När vi började trava sedan blev det mycket bättre och även i galoppen släppte han igenom. Vi tränade mycket på övergångar och att han skulle behålla formen hela tiden och stundtals blev han superfin. När jag sträckte upp mig och tvingade honom på bakbenen och jag fick ett lagom stöd i handen så jobbade han på jättebra. När jag fick med mig yttersidan så blev han fin även i övergångarna och även i båda galopperna!
 
Det är så roligt att känna att han verkligen lyssnar och när jag gör rätt (allting rätt) så hänger han på för det mesta och jobbar på bra med bakbenen. Känslan när man känner att ryggen höjs och man kan sträcka på sig och sätta honom på bakbenen men att han ändå stannar kvar i den där bra och avslappnande formen är så härlig, kul att vi äntligen får lite flyt!
 
Det går verkligen framåt i dressyren just nu vilket är jättekul. Jag byter lite mellan det vanliga tredelade och kimblewick-bettet vilket jag tror passar oss bra. På det tredelade är det lite svårt att få igenom honom ordentligt genom ryggen när han blir stark men att rida på kimblewick då och då tror jag kan göra susen. Bra att ha att växla mellan helt enkelt!
 
Måste fixa mer nya bilder och filmer, dessa är från i somras och vi har utvecklats mycket sedan dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback