Kanon träning och svullen fot

2012-10-10 @ 22:19:33 | Hanna • Fleche Gallant | © DailyHorses 2013
Träningen idag gick riktigt bra! Flechen var pigg och allert och hoppade riktigt bra! Som ni säkert ser på vissa filmer så lägger han in travsteg innan hindren ibland när han ligger lite fel. Detta är någonting vi hela tiden jobbar med att få bort då han får bättre språng och spänst när han håller galoppen intill. Idag var han riktigt duktig på det! Vi fick galopp intill 90% av alla språng och det kändes verkligen super. Han var kvar hos mig utan att bli stressad men hade ändå fin bjudning framåt. Riktigt nöjd med träningen helt enkelt! :D
 
Dock råkade min kära lilla häst stampa ganska rejält på min högra fot när vi skulle lasta.. Så nu är den rätt svullen och gör rätt ont måste jag säga, men det går över så småning om ;) Dock sjönk flechen lite från sina höga pluspoäng som han hade efter träningen. Att han aldrig kan hålla koll på fötterna..
 
Gammal bild på mig och plutten♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback