Inför Vetlanda 27/10

2012-10-23 @ 11:11:00 | Rebecka • Bonte Peter | © DailyHorses 2013
Ända sedan sista tävlingen (där jag hade med mig ett dåligt resultat och alldeles för lite självförtroende hem) har jag koncentrerat mig på att fokusera på denna tävlingen som kommer nu i helgen. Lagt upp ridningen efter vad vi behöver träna på inför detta och jag återfick endel självförtroende senaste hoppträningen för Erikasom slutade superbra. Blev lite ändringar i planeringen förra veckan när Bull skulle klippas och även fick nya skor men annars tycker jag att jag har följt det bra. Har på uteritterna koncentrerat mig på att få en lugn men energifylld galopp som går att kontrollera hela tiden och även tränat lite intervaller och övergångar.
 
Denna veckan fortsätter vi med bra träning, igår red Frida på banan (vilket alltid kommer vara bra och han får jobba i en bra form) och idag är det hoppträning igen. Imorgon ska jag rida ut och jobba med galoppen igen, kontrollerad galopp, mycket övergångar, intervaller och få galoppen rund och mjuk. Torsdag ska jag träna för Veronica och ska se om vi ska sätta upp lite bommar och småhinder att träna på och trimma mellan. Fredag har mamma och då går hon en promenad med honom (jag hade ridit om det inte varit så att jag slutat 5 och var tvungen att vara på ridskolan vid 6) och sedan på lördag är det tävling!
 
Någon som ska till Vetlanda och kolla? Kanske klicka lite bilder? :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback