Hoppning på Aspe

2012-10-13 @ 15:07:00 | Rebecka • Träning | © DailyHorses 2013
Red Aspe igår på hoppningen, ett maxat och kraftigt d-ponnysto. Har lite svårt att komma underfund med henne och framridningen var inget att hänga på väggen. Hon tog inte riktigt min skänkel och ville inte komma fram ordentligt till bettet utan försökte bara knäcka av nacken och fuska. Galoppen var mest katastrof då hon antingen sköt iväg som en kanonkula eller bröt av eftersom hon inte tog min skänkel, svårt att hitta ett mellanläge.
 
Hoppningen gick bättre i alla fall, även om hon precis som innan inte riktigt tog skänkeln och då fick jag ingen ordentlig galopp och vi kom lite tokigt på några hinder. Tycker ändå att det gick helt okej för att vara första gången jag hoppar henne, när hon väl kommer rätt känns det riktigt bra.
 
Gammal bild på Aspe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback