Hoppglad ponny utan broms

2012-10-13 @ 08:32:00 | Hanna • Träning | © DailyHorses 2013
Träningen på Sanni igår var minst sagt intressant.. Tidigare har hon inte haft den här hoppglöden som hon har nu, hon söker hinder och löser uppgiften men kanske lite väl ambitiöst ibland. När hon gör det blir jag lätt lite passiv och eftersom hon inte är så erfaren att hon klarar att reda ut det själv blir det rätt pannkaka då.
 
Fram tills igår så har problemet varit att få henne framför skänkeln och röra sig framåt självmant. Det är det vi lagt fokusen på i alla dessa år och nu helt plötsligt vänder hon på steken. Jag hade behövt ha en broms igår men eftersom jag tidigare aldrig behövt nån så är den lite ring rostig. :P
 
Hon var glad iallafall även om själva träningen var rätt katastrofal. Vi hade inte jätte många klockrena språng och hon var så grymt taggad att jag hade svårt att hålla henne. På en distans där det var tre långa galoppsprång hade hon lätt kunnat gå på två men lyckades få henne att gå på 2,5. Var hände där lix, det var långt för de andra d-ponnysarna och hon som vanligtvis har en minigalopp?
 
Höll på att dö båda två när vi kom dåligt in i ena linjen. Kom helt fel så Sanni stannade, men valde sen att typ försöka hoppa ändå när hon halvt hade stannat? Trasslade in frambenen i bommen och stod på näsan med mig på öronen. Vår ridlärare andades inte på några minuter så jag antar att det såg rätt läskigt ut. Men vi höll os på fötterna iallafall och tur var väl det.
 
Ja liten kort sammanfattning av tränignen blir: En hoppglad ponny som taggade till tusen men som saknade broms och det mesta blev inte så lyckat. Men hon var glad och gjorde sitt bästa och bara hennes attityd idag gör mig lycklig, att hon verkligen ville och visade hjärta för uppgifterna hon blev tilldelad.
 
Dock har jag en liten känsla av att vi kommer att dö på den lokala om vi inte hittar knapparna hos varanndra nu när hon helt bytt inställning. Men vi löser det, vi har klarat så mycket annat ihop så det här blir ignen match♥
 
Hon gör min lycklig, den underbara prickiga ponnyn ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback